luni, 3 martie 2014

Zambilele





            - Bunico, iar ai căzut pe gânduri! Şi asta, numai de când ai văzut zambilele astea mov înflorite.

            - Îmi amintesc de ceva…

            - Îmi povesteşti şi mie?

            - Să ne aşezăm comod şi, până când mănânci tu mărul ăsta roşu, eu îţi povestesc.

            - Bine, bunico!

            - Când eram studentă, locuiam într-un cămin, un bloc special construit pentru studenţii care nu erau din oraş şi nu aveau unde să locuiască. În cameră eram şase fete. La intrarea în bloc, aveam un portar şi, pe rând, fiecare studentă făcea de serviciu la poartă, adică îl ajuta pe portar.

            - În blocul în care locuiai tu erau numai fete?

            - Da, băieţii locuiau în alt bloc. Când cineva, părinţi, studenţi, voia să stea de vorbă cu una dintre noi, studenta de serviciu venea în camera noastră şi ne anunţa. În hol erau fotolii pe care musafirii puteau să se odihnească.

            - Am înţeles, bunico!

            - Într-o zi, studenta de serviciu a venit şi a spus că la poartă e un băiat cu un buchet de zambile care mă caută. I-am mulţumit şi m-am grăbit să cobor. M-am întors repede şi am pus buchetul într-un pahar cu apă. Nu aveam vază.

            - Era un cavaler, ţi-a adus flori!

            - În altă zi, a venit altă studentă şi m-a anunţat că sunt aşteptată de un băiat. Rodica, cea mai mică dintre noi, a întrebat dacă băiatul are flori. Studenta a spus că băiatul are un buchet de zambile mov.

            - Ce frumos!

            - Câteva zile, am primit zambile. Mov, roz, albe, după cum găsea.

            - Te-ai mai văzut cu acel băiat? Sau povestea s-a terminat când s-au ofilit zambilele?

            - Ne-am mai întâlnit. Ultima dată, chiar azi.

            - Îl cunosc şi eu?

            - Da, e bunicul tău.

            - Ce bine îmi pare! Bunicul era cavaler. Şi acum îţi aduce zambile.

            - Sigur, de Mărţişor, de Ziua femeii.

            - Primăvara, când înfloresc zambilele. Am terminat mărul. Îmi spui şi mâine o poveste?

            - Cu siguranţă, o poveste la fiecare măr pe care îl mănânci.

Niciun comentariu: