duminică, 10 iunie 2018

O carte a unei prietene


Am primit, la mijlocul lunii mai, cartea Cristinei Creţu. Citisem în mare parte textele publicate în revista "Literatura de azi" şi îmi plăcuse stilul ei. Acum, aveam textele în mână şi puteam să răsfoiesc cartea scrisă de o persoană care a crescut în câmpie. Eu am crescut la munte şi copilăria mea a fost mult diferită de a Cristinei.

În prima seară, am răsfoit cartea cu intenţia de a-mi face o părere şi de a cunoaşte într-o oarecare măsură pe cea care îşi descarcă sufletul sensibil şi frumos în faţa cititorului. Apoi, am aflat câteva informaţii despre modul în care a scris cartea şi i-a dat forma în care a prezentat-o publicului. Am aflat cine a sprijinit-o, încurajat-o şi ajutat-o. Am citit câteva date din biografia autoarei şi apoi am început să citesc textele.

Fiind ocupată cu operaţiunile din gospodărie, am citit în mai multe zile. Am apreciat faptul că textele sunt bine dozate. Cartea se poate relua după o zi, două fără a pierde aspectele esenţiale ale vieţii petrecute într-un loc din câmpie.

Într-o seară de mai, am citit ultimele povestiri. Am rămas cu impresia că traiul la câmpie e greu, că munca îi formează pe locuitorii satelor, că există o mare diversitate de tipologii umane şi de moduri de a reacţiona în situaţii dificile.

Mi-a făcut plăcere să citesc această "bijuterie". Mă simt mai bogată acum!


Niciun comentariu: