luni, 5 aprilie 2021

Vreau LINIȘTE!

            Dimineață, mă plimbam cu Lady pe strada de lângă rău. Ajunsesem pe unde se termină zidul de sprijin, construit pentru regularizarea cursului de apă.

            De pe partea cealaltă a râului am auzit un zgomot puternic: „Ce motor au în fabrică? Nu am mai auzit asemenea sunet!”

            La scurt timp, zgomotul a încetat. O chemasem pe Lady și ea a sosit de lângă apă.

            Am făcut câțiva pași spre casă. Lady mă însoțea cuminte. Sunetul care mă intrigase a reînceput. Eram surprinsă, emoționată… Brusc mi-am amintit că auzisem astfel de sunete în filmele de război sau în cele de acțiune.

            „Lady, să ne grăbim!” Îmi amintisem că în zona din care veneau zgomotele se află poligonul de încercare a produselor speciale unde avusese loc un accident cu doi ani și ceva în urmă. Atunci văzusem fumul degajat de explozie, nu auzisem decât sirenele ambulanțelor, SMURD-ului și ale poliției.

            Ne-am apropiat de poartă. Atunci mi-am amintit de ceea ce citisem pe Facebook, în legătură cu bombardamentul Bucureștiului din 4 martie 1944, și am avut aceeași stare de neliniște care m-a dus, cu ceva vreme în urmă, la medicul de familie.

            Când am încuiat poarta m-am simțit în siguranță. Medicul îmi spusese: „Fii serioasă, Maria! Nu ai nimic la inimă! Calmează-te!” și-mi dăduse un supliment alimentar din plante.

            M-am săturat de incertitudine, de emoțiile pe care mi le provoacă zgomotele necunoscute, neașteptate, de lumea care s-a plictisit să respecte niște reguli… Vreau LINIȘTE!

 

5 APRILIE 2021



Între timp, am aflat că poligonul nu mai este utilizabil. Zgomotul e produs de utilaj. Acum sunt liniștită, chiar dacă îl mai aud uneori.

 iulie 2021


Am aflat că doar o parte a poligonului e dezafectată. Ceea ce aud eu e zgomotul făcut de verificarea produsului special. Fabrica lucrează și au comenzi pentru export. Acum sunt liniștită.

octombrie 2021


Niciun comentariu: