vineri, 12 noiembrie 2021

Din neatenție

             Am venit într-o zi de la școală. Eram obosită. Am plecat doar după ce elevii au măturat sala în care am avut orele. Așa se făcea curat  la liceu, în anii ´80.

            Fiica mea mă aștepta cu o veste:

            - Mamă, te-a căutat o bătrână!

            N-am spus nimic. Cred că am schițat nedumerirea.

            - Spunea că a trimis-o fiul ei…

            - Despre ce bătrână vorbești? Cum arăta femeia?

            - Avea batic și fustă largă, cum poartă maramureșencele.

            - Am înțeles! I-am spus lui Vasilică să o cheme pe mama lui la școală. A fost obraznic la ora de chimie. Poate m-a căutat acasă. E din Ieud și lucrează la Șibot. De fapt, Vasilică e de-o vârstă cu tine. Mama lui e, cu siguranță, mai tânăra ca mine. Știi că, în Maramureș, fetele care nu merg la liceu se mărită mai devreme.

            - Mamă, te rog să mă ierți! Nu m-am gândit. Dar avea batic, ca babele…

            - Nu te mai scuza! Fii mai atentă! Să știi că m-ai înveselit! Totuși, o babă de treizeci și ceva de ani…

 

Niciun comentariu: