joi, 28 februarie 2008

Hoţul

Rita, pisica noastră tărcată, apăru într-o zi cu un pisoi. Înainte să spun ceva, fetele mă rugară: „Nu ne certa! E singurul pui al Ritei. Să-l păstrăm!” Le-am făcut pe plac.

Fetele îi puseră pisoiului numele Rino, varianta românească a eroului interpretat de Lorenzo Lamas în serialul RENEGATUL.

Când s-a terminat vacanţa, fetele au plecat la şcoală, la Cluj. Rino a rămas în grija mea. Mă urma peste tot. Mi se căţăra în spate, mă prindea cu dinţii de papuci, îmi fura ghemul din care tricotam… Într-o zi, mi-a rupt un ciorap. Atunci, m-am supărat, l-am certat şi l-am lovit pe lăbuţe.

A venit iarna. Rino avea voie să umble prin toate camerele. Rita nu intra decât în bucătărie. Mânca şi ieşea. Dormea, împreună cu puiul ei, în fânul din podul magaziei.

Într-o seară, soţul meu îmi spuse : „Dă-l afară pe Gheorghe! E noapte.” Uitându-mă la pisoi, am spus: „Gheorghe, hai afară!”. Pisoiul nu s-a mişcat. Am insistat: „Gigi, hai să mergem!” . Atunci, pisoiul se întinse, coborî de pe fotoliu şi se îndreptă spre uşă. Râzând, i-am spus: „Acesta e numele tău: Gigi. Ţi l-ai ales singur.”. Gigi reacţiona la sunetul i.

Rita auzea din ce în ce mai rău. Nu mai mânca. Nu voia să iasă din casă. Într-o dimineaţă nu a mai apărut. Am căutat-o, i-am întrebat pe vecini… Acum doarme în grădină, sub un măr bătrân.

Rămas singur, Gigi era răsfăţatul tuturor. Copiii vecinilor îl chemau la gard, îi dădeau dulciuri…

Într-o dimineaţă, am intrat în bucătărie, mi-am spălat o roşie, mi-am tăiat pâine şi, când să mănânc, am auzit soneria. M-am dus să văd cine e şi ce vrea. Când am revenit de la poartă, roşia nu mai era pe masă. Mă uit sub masă. Gigi furase roşia şi mânca din ea.

Nu mă puteam hotărî… Să râd sau să-l pedepsesc pe hoţ? L-am certat, dar i-am lăsat roşia.

Niciun comentariu: